10 oktober 2014

Terreur van social media

oxymoron9Of het nu gaat om zwarte pieten, circusdieren of plofkippen, grote bedrijven vrezen de terreur van social media en actiegroepen. Zo kenden we een Heinekenreclame met een olifant. Allemaal via de computer tot animatie verwerkt, maar ja … er was een olifant in afgebeeld, Heineken zwichtte. En dan die plofkippengeschiedenis. Niet de consument opvoeden, maar de supermarkten enz onder druk zetten. Toen  volgde de Hema, met een zwarte pieten statement die tot boycotacties leidden, zie foto hiernaast van OXYMORON, en diverse speelgoedfabrikanten die bakzeil haalden in de zwarte pieten discussie. Het zwarte figuurtje verdween uit diverse merken speelgoed. Laatste stunt is weer die van Albert Heijn, die de zwarte piet wat meer uit de schappen houdt. En ga zo maar door. En wat betreft Circusweb, de grootste schreeuwers krijgen de politiek naar zich toe… met acties tegen circusdieren met verzonnen dierenleed, wat kant nog wal raakt. Meer informatie over de terreur.