België – Circus Barones gaat begin juli weer op tournee! Het aantal bezoekers wordt beperkt tot maximaal 200 personen per voorstelling om de veilige afstand te waarborgen. De eerste speelplaatsen & data worden hier binnenkort aangekondigd.
Protocol
Op de eigen facebookpagina van het circus Barones werd vandaag het protocol/ veiligheidsdraaiboek gepresenteerd;
Veiligheidsdraaiboek met coronamaatregelen voor jullie circusbezoek ;) !
Als we terug op tournee gaan met de circustent, wordt het aantal bezoekers beperkt tot max. 200 personen/voorstelling om de veilige afstand te waarborgen. Dit bezoekersaantal werd reeds goedgekeurd door de veiligheidsraad.
In onze tent zijn er 7 zitrijen ter beschikking van het publiek.
LOGE
– 2 zitrijen loge: enkel de 1e rij wordt in gebruik genomen en de 2e wordt volledig verwijderd.
TRIBUNE
– 5 zitrijen tribune:
1ste rij publiek toegelaten
2de rij leeg zonder publiek
3de rij publiek toegelaten
4de rij leeg zonder publiek
5de rij publiek toegelaten
Zo beschikken we over voldoende ruimte en afstand. Ook in het geval er één gezin komt met meerdere personen. Als er een 2de gezin plaatsneemt is er voldoende ruimte om 1,5 m afstand te houden van elkaar.
Tussen personen van 2 verschillende bubbels blijven er 2 stoelen open!
Aan de ingang van de tent voor het publiek (vooraan), artiesten (achteraan), de kassa, restauratiewagen en toiletwagen zijn er dispensers met alcoholgel aanwezig.
– Iedereen is verplicht om de handen te ontsmetten bij binnenkomst in de tent!
– Het publiek wordt enkel binnengelaten met mondmaskers volgens de voorschriften van de veiligheidsraad.
– Bij het verlaten van de tent houden wij controle op de naleving van de veilige afstand tussen bezoekers.
😷 Mondmaskers:
– Verplicht dragen van mondmaskers voor volwassenen en kinderen vanaf 12 jaar.
– Medewerkers die het publiek begeleiden in de tent dragen handschoenen en mondmaskers.
🌬 Verluchting van de circustent:
– Onze tent wordt verlucht met ventilatoren die de lucht naar buiten zuigen. Daarnaast worden de zeilen aan de zijkant van de tent onderaan geopend. Hierdoor is er luchtcirculatie onder onze tribunes.
🕙 Voorverkoop van tickets:
– Tickets zijn ook in voorverkoop verkrijgbaar aan de circuskassa.
– De kassa is alle dagen open na de opbouw van het circus. Dit van 10 u t/m 12 u en telkens 1 uur voor aanvang van de voorstelling.
– Door de voorverkoop willen we de wachtrijen verminderen aan de kassa net voor de voorstelling.
– De persoon aan de kassa beschikt over een gedetailleerd plan van de zitplaatsindeling en heeft dus een duidelijk zicht op de verdeling van de bezoekers in de tent.
– Aan de kassa worden bezoekers erop attent gemaakt om het corona-preventieplan door te lezen op onze website (www.circusbarones.com) of facebookpagina.
💶 Betaling aan de circuskassa:
– De kassa is voorzien van een glazen raam. De persoon aan de kassa draagt eveneens handschoenen.
– Betalen met bancontact is mogelijk en wordt aangeraden.
– Dispensers met alcoholgel zijn hier aanwezig.
🍿 Verkoop aan de restauratiewagen:
– De restauratiewagen is voorzien van een scherm uit plexiglas.
– De verkoopsters dragen handschoenen en mondmaskers.
– Betalen met bancontact is mogelijk en wordt aangeraden.
– Dispensers met alcoholgel zijn hier aanwezig.
Het aanschuiven aan kassa en restauratiewagen:
– De wachtrij wordt voorzien van een aanschuifparcours. Dit wordt afgebakend door linten volgens de gerespecteerde veilige afstand.
– Het aanwezige circuspersoneel zal erop toezien dat de afstand steeds behouden blijft.
🎪 Betreden van de circustent:
– De hoofdingang vooraan van de circustent is de enige ingang. Zie hiervoor het plan waarop éénrichtingsverkeer geldt.
– Iedereen is verplicht om de handen te ontsmetten bij het betreden van de circustent!
– Het publiek wordt enkel binnengelaten met mondmaskers volgens de voorschriften van de veiligheidsraad. Deze verplichting geldt voor volwassenen en kinderen vanaf 12 jaar.
– Het publiek wordt naar zijn plaats geleid door een medewerker van het circus.
– Tussen personen van een aparte bubbel blijven er steeds 2 stoelen open!
🤡 Verloop van voorstelling:
– Gedurende de voorstelling blijft het publiek op zijn plaats zitten.
– Er is geen pauze voorzien, hierdoor beperken we de circulatie van personen in onze tent.
– Als er bezoekers naar het toilet moeten tijdens de voorstelling, worden ze begeleid door een medewerker. Na het toiletbezoek worden ze ook terug naar hun plaats gebracht in de circustent.
👏🏻 Einde voorstelling:
– Mensen worden begeleid tijdens het verlaten van de tent
– Dit gebeurt langs de zijwaartse uitgangen links en rechts. Zie hiervoor het plan waarop éénrichtingsverkeer geldt.
– Bij het verlaten van de tent wordt erop toegezien dat de nodige veilige afstand wordt gerespecteerd.
♿️ Rolstoelgebruikers:
– Personen met een rolstoel komen binnen langs de hoofdingang. Daar worden ze begeleid door een medewerker en nemen enkel plaats op de eerste rij. Als de persoon de tent verlaat wordt hij/zij opnieuw begeleid door een medewerker en gaan ze langs de hoofdingang terug naar buiten. Dit onder strikt toezicht dat er geen andere personen gekruist worden.
🚾 Sanitaire voorzieningen:
– Momenteel weten wij nog niet of deze opengesteld mogen worden. Dit wordt nog beslist door de veiligheidsraad.
– Als bezoekers naar het toilet moeten, worden ze daarheen begeleid door één van onze medewerkers. Na het toiletbezoek worden ze ook terug naar hun plaats gebracht in de circustent.
– Het toilet wordt ook onmiddellijk gedesinfecteerd.
🔍 Contact tracing:
– We zijn nog niet op de hoogte of dit voor ons van toepassing is. Deze beslissing zal nog genomen worden door de veiligheidsraad.
Dit veiligheidsplan met coronamaatregelen kan nog worden aangepast. Dit wegens de regelmatige wijzigingen en beslissingen van de veiligheidsraad.