25 februari 2014

Over circuspromotie in de supermarkt

 

2009: Voor 125.000 euro boodschappen weggooien

 

Kinderpartijtjes promoten in de supermarkt

Promotie in de supermarkt

Na een redelijk succesvol evenementenseizoen krijg ik zoals ieder jaar een behoorlijk leeg winterseizoen. Probeer het maar eens, 6 maanden zonder inkomen. Ik denk dat bijna niemand zich dat kan voorstellen hoe zoiets is. Gelukkig blijven kinderen jarig worden, dus ik heb me even op de kinderpartijtjes gestort.
Om reclame te maken voor de kinderpartijtjes, heb ik ansichtkaartjes laten drukken bij Leendert van Multicopy. Ik heb ze al in heel wat supermarkten in Nederland opgehangen. Maar nu mijn eigen supermarkt om de hoek waar ik elke dag kom. Daar hing ik ze op en ze waren verdwenen voordat ik het wist. De zaken gaan zeker lekker, dacht ik, maar qua reacties was het erg teleurstellend, niemand belde. Ik kreeg het vermoeden dat Hoogvliet de kaartjes van 50 ct per stuk weggooide, dus ik ging er naar vragen. Er werd in alle toonhoogten ontkend. Gisteren ben ik er nog eens op afgestapt met mijn kaartje, en toen gaf iemand toe dat de kaartjes dagelijks werden weggegooid. Wel stom, in plaats van dat ze het toegeven, of me even bellen…
Ik zat te bedenken, die supermarkt van mij is toch al een stomme winkel. Stel je voor dat ik daar voortaan geen boodschappen doe, maar naar AH ga, die wel de kaartjes wil ophangen. Dan scheelt mijn supermarkt toch mooi 100 euro per week, is 5000 per jaar, tot mijn 83ste …125.000 euro!!!!! en dat bedrag gooien ze dus weg door zo kinderachtig te zijn. Ik ga voortaan maar naar Appie Happie!

Naschrift: en ik doe nog steeds boodschappen bij Albert Heijn, mijn kaartjes hangen daar zeker 3 weken. Maar nu netwerk ik stukken slimmer, via BNI, het internationaal zakelijk netwerk. Daar word je overal met open armen ontvangen en je collega’s verkopen voor jou je kinderfeestjes. Echt een aanrader